SCP-143
hodnocení: -4+x

Objekt #: SCP-143

Třída Objektu: Euclid

Speciální Zadržovací Procedury: SCP-143 musí být zadrženo v údolí o rozloze 2 Km2 přilehlém k oblasti biologického výzkumu v zóně 12. 20 km oblast okolo SCP-143 a přilehlé kopce, ze kterých je na SCP-143 vidět, jsou veřejnosti nepřístupné. SCP-143 musí být zaléváno dvakrát denně rozsáhlým systémem zavlažovačů, pokud není již zalito lokálními srážkami. Personálu není dovoleno vstupovat k subjektu, pokud nemají prověrku úrovně 4 a nedoporučuje se dotýkat SCP-143, nebo stát pod tím bez patřičného ochranného vybavení. Je důležité, aby se nikdo nenacházel v oblasti zadržení, když začne SCP-143 opadávat, nicméně po opadání je povolen ředitelem projektu sběr padlých okvětních lístků pro účely testování (viz. Záznam o experimentech SCP-143)

Popis: SCP-143 je sad 300 exemplářů unikátního druhu stromu. Stromy jsou vzhledově stejné, jsou podobné Prunus x yedoensis (japonské sakuře), nebo třešňovým květům. Neplodí žádné ovoce a jediná známá forma jejich reprodukce je zakořenění řízku ze staršího stromu.

Okvětní lístky jsou světle růžové barvy, trochu průhledné s povrchem hladkého skla. Okvětní lístky musí být drženy opatrně, protože jejich okraje jsou velmi ostré a dokáží snadno krájet maso, pokud jsou nesprávně drženy.

Dřevo a kůra jsou světle šedé, s povrchem, jaký se dá od dřeva očekávat, ačkoli kůra je velmi jemná na dotek.

Nicméně, okvětní lístky a dřevo těchto stromů je mnohem tvrdší, než většina přírodních, nebo uměle vytvořených materiálů; jejich tvrdost sahá až k 5000 HB na Brinnelově stupnici tvrdosti a dokáží vydržet teploty až k 1800°C. Tržnou délkou překonaly dokonce Titan, i když jsou o 15 procent lehčí než hliník.
I přes tuto tvrdost, okvětní lístky a dřevo jsou celkem pružné a ohebné, jako většina druhů dřev.

S oběma je velmi těžké pracovat, kvůli jejich vlastnostem, ale pod vysokými teplotami (nad 1500°C) se jejich jednotlivé kousky mohou spojit dohromady. Vytváří tak dokonalou zbroj, štíty a zbraně. Kvůli pomalému růstu těchto stromů se dřevo pomalu těží, avšak okvětní lístky opadávají pravidelně, dvakrát za rok.

Dodatek 143-1: Stromy vyrostly již v zadržení ze sazenic získaných z původních rostlin, nacházejících se v prefektuře Nara v Japonsku roku 1905. Původní rostliny patřily rodině tradicionalistického zbrojíře tvrdící, že pochází od legendárního výrobce mečů jménem Amakuni. Původní stromy nazývali "Jinki no kodachi"(刃木の木立), neboli "Břitvostromový háj". Od nich Nadace získala znalosti, jak řezat a pracovat se dřevem a lístky a vyrábět z nich užitečné nástroje.

Dodatek 143-A: Dnes jsme kvůli SCP-143 ztratili tři pracovníky. Sbírali lístky spadané ze stromů předchozí den, když se najednou zvedl náhlý poryv větru, který kolem rozfoukal plno lístků. Takhle větrno zůstalo celý den. Poslal jsem tam úklidovou četu, ale je tam pořád větrno a ty listy pořád a pořád padají. Musíme je pak všechny sebrat, až se vítr trochu uklidní.